.
2
MAK JEMAH

Bila Aku Sudah Tiada




AMARAN: Tolong sediakan tisu cap premier 1kotak sebelum meneruskan bacaan anda *bajet tengok cita hindustan

Dulu saya ada awak..Yg selalu jaga saya.Yg selalu teman saya.Yg selalu bagi saya semangat..Kita b’dua sgt2 comel.biar apa orang nak anggap pada kita, kita memang comel kan..Heheh semua benda mesti kita buat sesama, makan sama2, kuar sama2, hobi kita pon sama kan? Saya suka pelihara kucing awk pun suka, sy suka tengok cerita ganas awak pon suka, saya suka masak awk suka kacau :P . kekadang saya jahat saya selalu usik pasal hantu kat awk..saya tahu awk penakot sebab tu sy suka sgt usik awk. Kekadang awk merajok kekadang awk cakap awk kuat awk xtakot hantu kalau awk takot nanti macamana awk nak jaga sy.sy cuma senyum bila awk cakap macamtu.bila awk merajok saya mesti pujok awak xpenah saya biar awak merajok lama2 kan..Bila saya pulak sentap awak mesti amek ati saya..awak cakap dgn saya nak tengok x muka manusia paling burok kat dunia..saya buat muka hairan.then awak amek cermin letak depan muka saya..pastu awk cakap ni laa muka orang tu.Awak senyum.saya tersipu2.kemudian gelak kuat2..saya xpandai nak merajok dgn awak lama2..sehari pon saya xpenah berjaya nak merajok dgn awak..sebab saya sayangkan awak.
Awak penah janji dengan saya awak xkan tinggalkan saya..Awak nak sama2 dgn saya sampai kita tua kan..Dan awak cakap awak sayang saya banyak macam pasir kat semua planet..xt’kira sangat kan.sy pulak selalu cakap sy syg awk byk bintang kat langit.lepas tu kita mesti sesama begaduh awk cakap pasir kt semua planet lagi byk, sy pulak cakap bintang kat langit lagi banyak.Akhirnya awak mengalah untuk sy :)
Masa tu saya bahagia sangat ada awak..saya b’syukur bertemu dengan awak.Awak xkan buat sy t’luka kan walau pon sikit.Bila sehari awak xdapat amek taw pasal saya sbb bz awk mesti risau gila..macam2 soalan yg awak tanya pada saya apa yg saya buat hari tu sampaikan ada soalan yg xmasok akal t’paksa jgk saya jawab untuk puaskan ati awak.bila ada orang ganggu saya awak mesti protect saya..awak mesti risau awak mesti xsenang duduk..Bila saya cakap pasal lelaki lain awk mesti diam muka awak mesti seryes dan awak buat2 xdengar.Saya taw awak jelez tapi saya suka bila tengok muka awak camtu..hehhe maafkan saya.
Saya mintak awak berubah untuk banyak benda yang saya xsuka tapi awak suka buat..bukan sebab sy xsayang kan awak tapi saya t’lalu sayangkan awk sbb tu saya nak awak berubah.saya xtaw pulak apa yg saya mintak awak buat tu xmenyenangkan hati awak dan buat awak menyimpan dendam pada saya.
Saya taw awak suka aiskrem kan..satu ari kita kuar tapi awak xda duet sy pon xda duet..saya nak aiskrem..Duet awk cuma cukup untuk satu aiskrem..tapi awk tetap beli satu untuk saya..saya taw hari tu panas awak pon mesti haus kan tapi saya xpelawa awak pon aiskrem tu sengaja saya nak awak terliur tengok sy makan aiskrim tu..Hahha  jahat kan. malam tu saya pegi rumah awak, bila awak bukak pintu saya hulur satu beg plastik aiskrem.awak senyum sampai telinga sebab seronok.Walaupon Cuma aiskrem malaysia yang satu 20sen tuh awak tetap hepy.ya lah saya xda duet nak beli aiskrim mahal2..malam tu kita makan aiskrem sama2 sampai mulut kebas sbb t’lampau sejuk.Hahah sweet sangat.Malam tu saya cerita salah satu daripada impian saya, saya nak pegi pantai waktu malam dgn awak,  saya nak tengok bintang kat langit sama2 dgn awak.Awak cakap nanti awak akan bawak.Saya hepy bila awak kata camtu.
Bulan berganti bulan kita sangat bahagia sampai satu hari awk dapat pergi belajar jaoh..saya sedih sangat bila awak kena pegi jaoh.awk pon sedih kan..awak selalu pesan pada saya jangan lupakan awak,tunggu awak sampai awak habis belajar awak akan datang balik pada saya..awak janji awak akan setia kan.Yaa memang saya tunggu awak, saya setia pada awak sekalipun saya xpenah b’paling dari awak walaupun saya xtaw apa yg awak buat kat sana.sebelum awak pegi saya buat origami bintang kecil2 letak dalam 1balang kaca. Dalam setiap bintang tu saya ada tules perasaan2 saya pada awak.Saya nak bila awak rindu saya kat sana awak baca setiap kata2 kat dalam bintang2 tu..awak juga sebelum pegi awak beri saya tedy bear yg besar sangat n comel..saya suka sangat.awak cakap kalau teringat kat awak tengok la tedybear tu..
Masa memula awak kat sana awak selalu contact saya..awak selalu risau pasal saya.awak selalu tanya saya, saya setia x..mestila yaa xkan saya xsetia pulak.walau sibuk macamana sekalipon awak xpenah berenggang dari saya.Masa tu saya bertambah yakin yg awak betul2 sayangkan saya..dan saya dah mula xrisau pasal awk lagi sbb hati saya dah terlalu yakin pada awak..ya awak saya masih tunggu awak disini..

Awak sempat pesan pada sy masa awk kat sana awk mintak sy jangan buat facebook. Sebab awk xsuka nanti  sy akan rapat dengan lelaki yang sy kenal melalui online.saya ikot cakap awk memang ya saya langsung xda akaun bendalah tu.
Tapi...sejak beberapa bulan awak kat sana awk macam dah mula berubah..awak mula bz dgn assgnment  yg banyak..tapi saya faham awak sy taw lumrah student mmg cmtu..saya selalu tggu sampai awak habis buat assgment sampai lewat malam baru kita text msg kan..tapi Cuma sekejap sebab awak selalu t’tido..bila awak t’tido saya mesti tersenyum sorang2..saya bayangkan muka awak yg penat tengah tido..walaupon saya rindu awak sangat tapi saya kena paham awak letih kan..dulu sebelom awak g belajar awak xkan tido dulu kan sebelom saya tido..awak mesti teman saya sampai saya t’tido..
Dan mggu brganti mggu..awak dah jarang contact saya..Bila saya text awak awak cakap “saya bz”.Hari2 itulah massage yg saya dapat dari awk.sampai malam awk akan diam tanpa peduli pada sy lagi..bila malam baru awak text saya..itu pon sekejap awak tanya saya tengah buat apa, dah makan? awak xpenah lagi tanya saya “awak rindu saya x..awak setia xngan saya”  bila saya pulak tanya awak  setia x dgn saya awak juz cakap “mestila” dulu kalau saya tanya macam tu mesti awak text panjang2 untuk yakinkan betapa awak syg n setia pada saya..Bila saya tanya soal hati dan perasaan awak mesti moody..saya xnak spoil mood awak sebab tu saya biarkan..saya xpenah tanya “kenapa sy tengok awak dah macam berubah” saya xpenah tanya awk kan? sbb saya xnak awk terbeban dgn soalan2 camtu..saya taw awak xsuka..tapi awak xtaw kat sini sy sedang menangis sorang2..sy rindu awak yg dulu..yaa awak memang dah berubah tu yg ada kat dalam hati sy sekarang..hari2 saya risau pasal awk tau x...
Satu hari awk cuti sy text awak ajak msg...sbb dah lama kita xmsg lama2 kan.tapi awak cakap awk letih awk nak rehat..saya  cakap sambil baring pon awk boleh text dgn sy..awak diam..lama..ada la setengah jam..sy text lagi sy pggl “awak....” tiba2 awak msg bila saya bukak inbox t’kejut sy baca msg dari awak..awk maki2 saya awk tengking saya..awak cakap saya menyusahkan selalu ganggu awak, mengongkong idop awak buat itu ini xboleh..Ya Allah petama kali awak cakap macam tu pada saya..saketnya xpayah cakap laa..kat sini air mata saya dah mengalir deras sampai hati awak cakap macamtu pada saya..saya try call awak sy cuma nak tanya kenapa awk buat sy cmni..tapi awak dah off nfon..Sehari suntuk saya call xdapat..dah b’puluh2 call n msg sy antar pada awak..tapi suma xda balasan..dan lewat tgh malam sy call awak lagi..awk dah on nfon tapi 1 pon awak xreply msg saya. padahal sy t’tnggu2 awk..sy call awak still xangkat jgk..then awak text sy "nak apa?" Awak langsung xpujok saya lagi macam dulu.sebaliknya sy pulak yg pujok awak..sy ke yg bersalah awk? Kalau ya maafkan saya. Saya sanggup tahan hati saya sbb saya sayangkan awak...kemudian kita  text macam biasa tapi awak still moody..sy tetap buat2 hepy sebab xnak saketkan hati awk lagi padahal sy kat sini tersangat2 sedih pikirkan awak...
Esoknya saya bangun pagi..saya tengok nfon ada 1 msg dari awak..sy senyum sebelom bukak inbox..saya agak mesti awak nak ucap “selamat pagi” kat saya mcam dulu2..dah lama awak xpenah cakap selamat pagi kat saya kan. bila saya bukak inbox jantung saya berhenti bedegup..saya rasa kosong..sangat2 kosong...badan saya tiba2 lemah.. “awak tolong tinggalkan saya” tu msg yg awak beri pada saya..Saya dah macam orang gila kat sini.sy call awak beratus2 kali xdapat...air mata sy langsung  xhenti2 keluar...
Masa tu sy nekad pegi rumah awak sy taw awak cuti...biarlah orang nk cakap saya gila ke apa sy cuma nak penjelasan dari awak..Bila saya sampai rumah awak..awk xda..sy tunggu sampai awak balik..bila sy dengar moto awk sy terus lari dapatkan awak..tapi belakang awak ada sorang pompan..dy pelok pinggang awak?? Sy Cuma diam..xda apa lagi yg mampu sy kata...Cuma air mata sy yg xhenti2 keluar... awak cuma tundukkan muka awak...sy taw awk xsanggup pandang saya...sy dengar pompan tu tanya pada awk “siapa ni b...”   B??  Saya xperlu apa2 lagi penjelasan dari awak..saya dah taw jawapan tu.. “terima kasih awak..”  tu kata2 terakhir yg keluar dari mulut sy utk awak...sy terus melangkah...langkah yg sangat goyah..bila2 saja saya boleh rebah...saya pegi tanpa arah tuju..dalam hati saya harap sangat awak akan panggil saya untuk halang sy dari terus pegi..tapi sampai lah sy hilang dari pandangan awak..suara awak langsung xkeluar...Dalam hati saya mula berpikir  “saya bukan lagi pompan yg awk perlukan..selamat tinggal awak...terima kasih untuk kebahagiaan yg sementara ni.." sy tertanya2 siapa pompan tu..mungkin student yg sama tempat dgn awk belajar ..bagusla..
Bila saya balik rumah sepupu saya bagitau pada saya dy add awk sebagai kawan dy dalam facebook.Masa tu terlukanya hati sy tuhan saja yang tahu.bila sy tengok older post awk kat facebook rupanya awk dah lama buat akaun tu kan. Sebelom awk pesan pada sy supaya jangan buat benda tu lagi.bila sy tengok semua komen awk dengan perempuan tu hati sy hancur awk..dah lama awk kenal dy..rupanya betul anggapan sy, dy belajar sama tempat dengan awk.Mesranya awk dengan dy..awk relationship dgn dy.. :') sy capai nfon, sy nk text awk kenapa awk tipu sy selama ni. Kenapa awk buat sy macamni. Tapi bila sy tersedar, awk dah tinggalkan sy..untuk apa lagi sy perlukan penjelasan dari awk.saya biarkan walaupun hati saya meronta nak tahu semua tu.
Selama tempoh awak tinggalkan saya..saya dah xjadi manusia lagi...saya dah xpeduli dgn dunia luar..sy cuma berkurung dalam bilik..saya xpenah tidur malam apatah lagi makan..badan saya dah macam mayat..hari2 saya cuma penoh dgn air mata sy xhenti pikirkan awk, hari2 sy rindukan awk, hari2 sy cuma dapat agak dgn sendiri apa yang awk buat hari tu dan hari2 seterusnya.dulu setiap hari awk akan ceritakan pada saya apa yang awk buat setiap hari tapi sekarang awak dah takda...sy yakin awk sedang bahagia..orang nak cakap saya bodoh sbb cinta?? Cakaplah..saya xpeduli...awak taw setiap kali bila awak balik cuti saya akan keluar untuk tengok awak...saya taw awk selalu lepak kat kedai makan member awk kan...walaupon dapat tengok dari jaoh cukupla utk sy hapuskan rindu sy pada awak..saya tengok awak hepy..awak gelak sama2 dgn kawan awak..bagusla..awak hepy tanpa sy...sy xda la risau..tapi yg pasti sebelah awak  ada pompan tu..pompan kesayangan awak :')
Minggu demi minggu kesihatan sy kurang baik...saya salalu demam..kepala sy tersangat2 saket...hidung sy kerap berdarah dan sy kerap muntah..sy mudah berpeluh dan letih...saya selalu pitam..ibu dan ayah sy selalu pujok saya untuk jumpa doktor..tapi sy xnak..sy terpaksa makan utk gembirakan hati mereka walaupun nafsu makan sy dah lama hilang...sampailah satu hari sy pengsan dalam bilik air agak lama...semua orang risau...kata doktor yg otak sy dah dijangkiti kuman..doktor sahkan sy mengidap barah otak tahap kritikal sy perlu dibedah segera peluang sy cuma 50%....masa tu ibu saya meraung macam orang gila..beberapa kali dy pengsan..ayah sy cuma mampu menangis...
Kepada awak, esok hari pembedahan saya...saya xharap pembedahan ni berjaya sbb saya dapat rasakan ajal saya dah tiba..Kepada awak, jagalah diri bebaik...kepada awak, jagalah perempuan kesayangan awak sebaik mungkin..maafkan sy xdapat jadi sebaik dia..walupun sy nak.. kepada awak, tunaikan impian saya yg saya nak buat sama2 dgn awak bersama dgn org yg awak sayang..bawalah pompan kesayangan awak kat pantai waktu malam mcm sy penah mintak pada awak...kepada awak, jangan sedih kalau semua orang benci pada awak sbb sayang sy pada awak sampai nafas sy yg terakhir dan tetap akan kekal walaupun jasad sy xkan ada lagi..kepada awak, terima kasih kerana pernah menjadi sesuatu dalam hidop saya...kepada awak, maafkan sy atas kesalahan2 sy pada awk samada yg awk tahu atau tidak..maafkan sy kalau sy mengongkong hidop awk dulu..Kepada awak, sy xpenah menyesal andai takdir saya begini..sbb saya bahagia mengenali
awak walaupon pengakhiran ini amat menyaketkan...saya bahagia andai awak orang terakhir yg saya sayang...Awak,saya serahkan balik tedy bear yg awak kasi dulu kpd saya sbb xtaw sy dapt jaga dy lagi atau x...Awak tahu, sampai harini saya masih rindu pada awk. Sy xpenah berdendam pada awk atas segala kesalahan awak pada sy. Awk tahu, sampai harini sy berharap andainya dalam hati awk  masih ada ruang walau sebesar kuman sekalipun untuk awk letakkan sy disitu.awk tahu, sampai harini sy masih menggangap awk sebagai teman lelaki sy. Terima kasih atas semuanya awak...assalamualaikum...
**************
SI LELAKI melipat kembali surat pemberian si gadis yang telah pergi selamanya..Air mata penyesalannya membasahi surat tersebut.Rasanya dy ingin meraung sekuat hati untuk mengembalikan gadis tersebut.

“Maafkan sy awak....maafkan saya...baru sekarang saya amat merasai kehilangan awak..saya memang bodoh...teramat bodoh...ya awak sy akan tunaikan impian awak tapi bukan dengn perempuan tu atau dgn sesiapa...Cuma dgn awak...awak tunggu saya di sana ya..terima kasih kerana menyayangi saya...”                                                                      
 TAMAT
Huhhhh...lap aye mata sat T_T moral of da story “Hargailah orang yg menyayangi kita selagi dy ada.”

✿THANX SUDI BACA.KOMENLA SEKALI✿

2 50Juta Kali:

Daisypath Anniversary tickers