.
4
MAK JEMAH

Aku Terima Nikahnya. . .

Greeting Text
 Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Hye reader(s) lamanya tak update belog. Hah~ awat aku selalu ulang ayat "lamanya tak update belog" sejak menjak entry kebelakangan ni.. haha memang hakikatnya aku selalu biaq belog aku lama-lama lani..dah berlumut baru mai nak tonyoh keyboard ni..hehe~1st of all...tengok tajuk tengok tajuk..aicehh..haha

Musim-musim cuti sekolah ni kan kenduri kawen bersusun-susun.. sibuk la g rewang sambil bawak pisau tak dan nak update..bhahaha~ okay muhong macam paria kenduri pong aku tak p.. :3 memang ada niat dalam hati nak p jugak kenduri satu dua buah rumah nanti, tapi lani tak dan lagi tak dan..niat nak p kenduri kawen dah ada tapi niat dalam hati nak kawen tu lagi kuat..kahkah~
Amboi makcik-makcik sekalian potong bawang bejemaah naa..
Ekceli member aku sendiri ada dah yang kawen..kalau yang dah bertunang tak yah kira la memang belambak dah..selalunya orang kalau kawen dalam usia muda macam aku ni, muda ka?? *mata ke ataih tangan korek hidong* haha orang mesti cakap gatai merela nak kawen awai-awai..seryes tak paham -..- apa yang gatainya kawen awai?? kawen tu dapat pahala ok.. mendirikan masjid menambah bilangan umat Nabi Muhammad.. cewah..kihkih >..< Yang hampa dok kapel tu tak gatai pulak kan? haha termasuk aku laa..jerrr~ diri sendiri terkena :p

Bagi yang dah berkemampuan tu kan, walaupun muda kawen ja la cepat-cepat daripada dok taruh biaq lama-lama nanti terjadi benda maksiat..Yang tu lagi gatai merela..kalau dah kawen tersentuh sikit pong dapat pahala~ ngeeee..suka x? suka x? haha bertentang mata pon dah dapat pahala..alahaiii~~indahnyaa..hehe :)

Dan kebanyakan orang yang dah mampu tapi kadang-kadang tamaw kawen lagi tu sebenaqnya tak bersedia nak pikul tanggungjawab..jaga rumahtangga, jaga suami, jaga makan minum pakai, imamkan bini, tanggung dosa anak beranak..rasa aku laa..kalau dah kawen tak reti masak jangan la risau mak mentua ada nanti dia ajaq laa..haha yang laki pulak belajaq-belajaq la imamkan bini..tak ka sweet pasangan camtu.. lama-lama cekap laa..bini pulak kalaw dah kawen yang tak bertudung tu tutup la aurat dengan lebih sempurna.. sayang kat laki awak tak? sayang kan.. so, jangan la nak tayang sana sini sangat..kesian laki awak nanti dia yang kena tanggung semua..awak nak tengok ka laki awak direjam-rejam dalam api neraka sebab salah awak..kalau sayang mesti tamaw kan? :)
" Ya Allah..permudahkanlah jodoh kami..kurniakan kami suami yang beriman dan berakhlak mulia..Yang menerima kami serta keluarga kami seadanya..Yang sentiasa melindungi kami, memberi nafkah zahir dan batin kami..Berikan kami kekuatan dan kesabaran dalam menjadi isteri yang soleha dan baik padanya..kurniakan kami zuriat serta keturunan yang soleh serta soleha yang taat pada perintahMu dan rasul kami..Berkatilah perjalanan hidup kami berumahtangga..limpahkan rahmatMu kepada kami..kekalkan cinta dan kasih sayang kami hingga ke syurgaMu..Amin~"

Assalamualaikum..

✿THANX SUDI BACA.KOMENLA SEKALI✿

4 50Juta Kali:

Boni JLL3 said...

awak tu bila lagi????hehehe.. nak tunggu abam pilot ke?haha

Hany Rara said...

insyaAllah..doa2 la jodoh sy cepat..en. boni pun sama la jgk..hehe aik2 pilot pulak dia..haha

iQie said...

musim kenduri dh hbis da :D

Hany Rara said...

haha yala skrang musim menuai .bhahaha~ =='