.
11
MAK JEMAH

Semua Tu Tak Penting!

Greeting Text


Semua tu tak penting..abeh apa yang penting??
KERJASAMA!! haha tak tak~
 
Dulu , masa aku sekolah kadang-kadang aku tak faham macam mana pompan cantek boleh kapel dengan laki yang rupa dia tak seberapa..dan lagi aku tak faham bila laki yang hensem boleh terpikat dekat pompan yang kadang-kadang mulut jahat kita ni akan kata tak sepadan ngan dia la kekonon..kadang-kadang bagi pandangan mata kita, kita tengok someone tu takda apa pun yang spesel camana boleh depa terpikat..

Nak kata dulu, aku kalau nak berkapel nak pakwe yang hensem-hensem takda laa..aku tak kisah pun semua tu pasal aku bukan cantek..tapi heran yang aku dok dapat semua hensem ala model dulu siap mixed arabic lagi..wakakak kadang-kadang bangga jugak..hahah Tapi kadang-kadang aku takot depa tak boleh terima diri aku..hah biaq la dulu time budak-budak..tu orang cakap kalau rupa dah hensem mana reti setia dak? lama-lama bila dah depa bosan cari lain la.. orang HENSEM KATAKAN! --" Phuii ! aku salute laki hensem yang setia tapi awek dia tak cun mana..haa..ingat senang nak cari ?? Kalau laki tak hensem awek cun belambak dah selalu tengok..see, pompan tak memilih sangat..laki ja banyak songeh dia.. =.=

Bila dah besaq camni, baru aku faham setiap orang ada alasan tersendiri kenapa dia pilih orang tu dalam hidup dia..tak kesah la tak cantek, tak hensem, hitam, putih macam albino ka, gemok, pendek..tapi bukan rupa yang menentukan kebahagiaan..tapi sesuatu dalam diri orang tu yang susah nak cari dalam diri orang lain..kalau aku nak bagitau sebab aku pilih orang yang aku sayang sekarang memang tak tercakap aku..semua mai dengan sendiri, tak pernah aku paksa hati aku..haha

Sebab tu kadang-kadang aku nak marah jugak kalau kawan-kawan aku buat sesi ketupat tak jadi kutuk pakwe membe-membe yang tak hensem.."Wey hang tengok dah kan pakwe dia? macam apa ja..tak sepadan langsung..macamana dia buleh p tersangkut ngan budak tu"
Aku renyeh ja laa..dalam hati geram jugak..Laa sukahati dia laa..haihh..takkan nak suka someone sebab rupa jaa..tak paham aku dengan orang macamtu..Kalau setakat pilih nak yang hensem apa yang bakal dia dapat .. Orang muka hensem senang-senang ja dia cari lain . Anda bakal dicurangkan. Tambah yang tak hensem pon belambak dok curang.. Pompuan lagi ramai dari laki so pikiaq sikit..ngehngeh

Haa tetiba teringat masa satu malam tu aku tengok tibi dengan family pasal yang walimatulurus lisa surihani dengan yusry..mak aku dok bla bla beletiaq :: "Awat lisa ni dok p suka kat yusry?" "dah la tua" "anak dara pilih duda" hahah ni yang mak aku dok hingaq time tengok rancangan tuh..
aku dah panaih hati dah..Lantas aku bersuara :: "mak, dah jodoh dia..biaqla.." Dengan selamber aku bangun masuk bilik sambil buat muka tak bersalah..haha Mak aku senyap..haha :p maaf mak..

Sekarang, fahamkan alasan kita pilih sesorang cuma kita sorang yang taw..bukan sebab paras rupa, umoq, harta benda..kadang-kadang kita sendiri pon susah nak bagitaw dia apa alasan kita pilih dia..sebab cuma kita yang taw...macam tu la kata seseorang untuk saya..haha thanks cause make my day always perfect.. :)
 
Assalamualaikum..

✿THANX SUDI BACA.KOMENLA SEKALI✿

11 50Juta Kali:

CekbOlat-bOlat said...

harharhar XD

soal jodoh ia sangat misteri ;)

Hany Rara said...

jgn biarkan hidup anda di selubungi misteri~ XD

iQie said...

hehe terima seadanya sbb 2 yg akn buat kita bhgia :D

Boni JLL3 said...

hurm..apa yang penting sebenarnya keserasian dalam perhubungan..mungkin disebabkan keserasian itu, cinta makin lama makin berputik walaupun rupa paras tiada pada pasangan

Hany Rara said...

iqie: hehe yalah :)

Hany Rara said...

hehe amboi abg boni berfalsafah plak naa..ya agaknya camtu la :)

Boni JLL3 said...

wawwwiieeeeee.....swweeeeettttttttttnya lahh..hehehe

Hany Rara said...

hehe apa yg sweet xphm la en.boni oi..haha

Boni JLL3 said...

ntah..hahahahahaha :P

Hany Rara said...

haha tu la lenkali nak tdoq basuh kakai dulu...kan dah mamai..haha

Hany Rara said...

**kaki -.-

Haha