.
4
MAK JEMAH

Mereka VIP Dihatiku :)

Greeting Text 
kon'nichiwa ! watashi no namae hani.. dare ga, no namae de ? anata ga kawainode, watashi wa anata o mite mitai :) hahaha tetiba buat pala taw dok speaking jepun..Btw, tanx mok ajaq sy bahasa jepun..seronok tapi haram satu pon xlekat kat kepala otak..hee~ Aip reader(s) arini aku nak review pasal orang2 yang penting pada aku..sebelum ni takdanya aku nak cerita. Tapi arini rajin aku nak tulis panjang2..haha bacala ampa sampai lebam bijik mata..ada aku kesah? hoho

This is my special one..Tadaaa!! *tembak bunga api plezz*
Encik abah yang kacak, hensem, bergaya, mutu, keunggulan..tehee =..= dan puan emak yg comey dan gojess~ :D

Merekalah yg melahirkan sy *emak punya* , mengasuh, mendidik, membesarkan, memberi makan, memukul, mencubit, mengajaq baca Quran, memenuhi keperluan dan kehendak sy, menyekolahkan, bersusah senang demi anak2..banyak lagi xtercakap kat sini :( Itu dia abah saya yang bernama Ramli Bin Taib, berumur 58 tahun, bernombor kad pengenalan *ok takyah la nak over sangat -.-' dan disebelahnya pulak emak saya Hasmah Binti Nazrai berumur 51 tahun..baru perasan ayat jadi skema tetiba..hehe comey kan mak abah sy :D Gambaq ni amek time kat zoo melaka ari tu masa cuti deepavali..yang xleh blah sesat dalam zoo tu cari jalan keluaq xjumpa..ni semua abah sy punya keja dy buat pala taw :p hahaha sampai saket kaki cek bejalan cari jalan keluaq -.-' mak abah orang sayang mak abah sampai syurga~ :)

Ni Puan Siti Minah bt Haji Ahmad..Beliau merupakan tok sebelah mak saya..aku suka bersembang ngan dy..seronok..macam2 dy dok cerita..tok sebelah abah aku dah xda..tokwan pun da xda jugak..sobsss :'( tinggai tokwan tiri ja..tapi aku xda pulak gambaq dy..hehe *tok wat muka heran pa taw macam nak masok lam camera henpon ja..haha sy jugak sangat2 menyayangi mereka..nahh ayat buku teks gila.

Ni pulak kakak saya yang sulung NoorHartini bt Ramli..berumur 34 tahun dah menikah tapi gambaq laki dy aku takda..beranak tiga..semuanya hero2 yang ganas belaka-.-' sy sayang kakak sy sebab dy baek, xkedekut, masak sedap, selalu masak, suka ajaq aku masak..haha semuanya pasai masak ja dy..sebab dy memang terer masak..keh3 sebab tu aku suka p umah dy buleh makan sedia..hua3 padanla umah dy depan umah aku ja..hehe
 
NOORHAYATEE BT RAMLI.ni kakak aku yang kedua..sory aku takda gambaq dy..hehe..Dy kakak yang baek..err baek la jgk..haha garang dan suka beletiaq..hahaha tapi aku ngan adek aku xtakot pon :D aku sayang dy jgk..hee

Ni satu-2 nya abang aku n kak ipaq yang aku ada Muhammad Noorizan b. Ramli dan Norazura Bt Nordin..kak ipaq aku mengandung..hoho xsabaq nak dapat beby baru xlama lagi~ saya syg mereka jgk :)
Ni pulak satu-2 nya adek aku.. NurHidayatul Farhana Bt Ramli berumur 15 tahun..#esok result PMR dy keluaq..hewhew aku sayang adek aku sebab dy sorang ja lam family aku yang sekepala dengan aku..apa-2 pun kat dy ja aku cerita..hehe antara aku ngan dy, dy yang paling sakai kat dalam umah ni..haha sawan, sengal, senoi..hah semua dy ! haha
Ngeee~ ni anak buah aku yang ganas dan buas dan nakal dan hyperactive dan.. hahhh~ xtaw dah nak describe..Yang sulung opkos la yang sangat sehat tuh..haha Muhammad Harith Aiman B. Mohd Khairy..adek dy pulak Muhammad Haziqh Aidil..kadang-2 saket ati aku ngan perangai depa ni..pesyen buaih melampau ngan xdengaq cakap..rasa nak sepak2 ja sorang dua tiga daih..
 Alololo mai nak tokak pipi sikitt ! Hehe .__. ni anak buah aku yang ke-3 Muhammad Hazimey Affzal..buat masa skang aku ada 3 orang ni ja anak buah :) Yang ke-4 coming soon..hehe tapi skang dy da besaq dah setaon lebih..ni gambaq time dy kecik..hat besaq malas nak amek xreti dok diam hat ni pon..pesyen ligat..hehe dy panggil aku "nyak" =.= yang sebenaqnya bermaksud "makndak" memang nak kena sekeh kan adek ni ??
Ok da abes pasal family aku.. :) Aku nak cerita pasai kawan2 aku pulak..ampa semua, selagi ampa ingat aku xlupa aku..selagi tu la aku sentiasa anggap ampa penting dan spesel dalam idop aku..hehe sebelom tu aku nak mintak maap bebanyak sebab aku terambik, tercuri, tersave tergambaq terampa..haha sory naa..
Ok reader(s) i present u all hai si gadis yang ayu lesung pipit di pipi..wooo~ gadis ayu..sungguh ayu..haha nama dy bukan ayu ok..Nur Fatin Bt Yahawa berumo 21 taon..
 Aku kenai dy masa form 4 lagi..Dy baek, banyak mulut kalo cakap payah berenti..hehe dy jugak jeneh gila2..hurgh apa lagi nak cakap..dulu masa dy xkenai aku lagi dy kata muka aku pelik macam cina..hew~ tampaq mau? aku taw ang banyak masalah lani..aku arap ang dapat handle semua sebaek mungkin..never mind, karma do exists dear :) seronok keluaq ngan ang ari tu..lagi seronok bila ang belanja~ haha
Nurul Munirah Bt Razmi, 21 y/o oredi..aku kenai dy masa form4 jugak..Dy suka gelak kuat2..haha ekceli dy kembaq, xcaya sat lagi aku tunjuk..tym kat sekolah dulu dy xsuka makan sebab tu berat dy turun mendadak, jeles mak -.- tapi kemarin dulu jumpa dy makin berisi :p hehe semoga berkekalan dengan abang tam ang noh~ hehe
Tadaaa! Ni kembaq kepada mun..sama x muka depa..hehe Nurul Farehah Bt Razmi opkos la kami sama umoq kan -.- Dy tengah study lagi kat shah Alam..Dy la yang paling lama bersama aku..sebab masa form6 dy still dengan aku..faten dengan mun pakat p study tang lain..Penah time form6 dulu aku xbercakap ngan dy..kah3 sebab dy jerkah aku..sobsss :'( aku terasa ati time tuh..haha rasa lawak kalau teringat balik..ang punya la pujuk aku kan..haha sengal bangal sungguh~ aku rindu ang weh..ang suka gelak sampai kuaq ayaq mata.. Arahan dari aku, mai balik konerang cepat sikit buleh dak ! -.-"
Yang ni Nor Asmayaty Bt Mansordin..aku panggil dy Asma bakal ustazah ni taw, ampa xmau tekel ka..haha..aku kenai dy dah lama gila..masa aku form 2..8 taon jugak kan..aku kenai dy masa aku dok asrama dulu..kira dy la geng aku yang sampai la aku selalu contact..yang lain2 aku dah xberapa nak rapat sangat..Ustazah yang rock gegila dy neh :p xcaya ? tolongla pecaya..perangai dy masa dok asrama dulu sampai la xpenah berubah..rindu gila kenangan2 masa dok asrama ngan ang dulu..dengan suzy, kak ros, zaty, aten..rindu nak basuh baju lewat2 malam sesama, rindu nak p prep sesama, rindu nak p beli nasi lemak makcik doremon lepas riadah sesama, rindu nak study belakang asrama kat kolam ikan sesama, rindu nak kait buah jambu kat paip ayaq tu sesama, rindu nak kutuk2 makcik dewan makan sesama, rindu nak subuh gajah sesama..haha ok subuh gajah ni aku sorang ja ampa selalu awai..pesyen xgerak aku~ hoho dengki..kah3 rindu sangat oii ~
 Ni adek Kerel..nama dy Khairil Anuar kot..haha telupa nak tanya..dy orang kola nerang jugak sama macam aku, aku panggil adek sebab baru 18 taon..Dy baek ngan aku,suka tegoq2 aku, suka buat lawak, suka cakap banyak..haha macam ketapi xda break kalau cakap..haha eh memang ketapi xdak break pun kan -.-" suka cerita macam2 pasai diri dy..sampai dy penah tanya aku "kak mesti cemuih kan dok dengaq cek cita ? " heheh dy sorang ja antara adek2 yang aku kenai paling rapat ngan aku..Adek2 ?? Uihh bukan adek2 hat lembut macam sotong tu..haha budak muda dari aku la..Dy anak tunggal sebab tu kekadang dy bagitau aku dy sunyi..cuih sunyi la sangat kawan belambak..hoho dy xberapa suka becakap pasai awek sebab dy xsuka berawek buat masa la..baguih la p mengaji dulu adek noh..hehe
Dy punya gambaq stai abeh -.-'
Haa aku persembahkan manusia yang paling sengal sekali yang penah aku kenal kat dunia ni..Mohd Badrul Husni berumo 23 taon..ok maap sebab tercerita terkutuk pasai ampa..eleh apa la sangat kalau nak di banding kutukan dy pada aku kan..hoho 1st time aku kenal laki yang suka kutuk2 pompan sebelum ni laki yang aku kenal semua layan aku baek2 ja lepas tu tangkap cintan~ seryes aku x suka sangat..dy selalu bagi panggilan kat aku yang bangang tahap dewa rapeah, jebon betina, amoi celop, awek siam, hantu opera cina, budak sepet..banyak lagi..aku dah xingat..hahaha xpenah lagi aku dengaq dy panggil nama betoi aku..aku panggil dy 'sameon' comel x ? hahaha dy suka ejek time aku becakap, suka cakap jerkah2 sampai cayaq taik telinga aku, suka buat aku bebai, kutuk aku xyah kira la belori2 dah..haha dan xlupa jugak suka tuduh aku banyak skandel..-..-' wathefishh?? ingat macam ampa ka~ kiri kanan depan belakang atas bawah..hahah ekceli, nak bagitau aku suka kawan ngan dy.. sebab dy len dari manusia yang bernama lelaki yang penah aku kenai..tedia ayat~ ok tu ja kot bukan buleh cerita banyak2 sat lagi dy taw aku dok cerita pasai dy kat blog aku mampoih~
ok da la kot..tangan lengoh dah..mai tolong picit sat~ ni la orang2 yang paling rapat dengan aku..untuk family aku, aku sayang semua sangat2..untuk kawan2 thanks sudi jadi kawan aku and aku arap kita kawan sampai bebila..amin.sayang sampai kiamat, hani

✿THANX SUDI BACA.KOMENLA SEKALI✿

4 50Juta Kali:

iAmCekbolat said...

wahh.. comel2.. ^^
org kedah mmg manis ^^

حاني رملي said...

@CekbOlat-bOlat mcm bolat jgk la..manis mcm gula kapaih :))

Anonymous said...

memang terbaek lah kak ! ^_*
sangat sangat SUKA ~ sayuu ~
maluu >< haha

حاني رملي said...

HAHA ! Adek gedik :p

Daisypath Anniversary tickers