.
8
MAK JEMAH

Nostalgia Terompah


Greeting Text

 Hye reader(s) masih kenalkah dengan menatang kat atas neh..Ni bukan sejenis kueh naa..ni kalau baling kepala ang silap-silap boleh masok ICU..Kalau tanya budak-budak zaman sekarang xspeselly anak-anak buah aku saheh xtaw..sebenaqnya aku pon dah lama gila xtengok..since aku start masok form1 sampai sekarang..tiba-tiba aku rasa macam benda ni teramat nostalgia pulak..keh3..Aku rasa terompah yang macamni dah susah laa nak nampak sekarang..kan? Ni untuk sapa yang xtaw ni orang panggil TEROMPAH naa..*toksah dok buat xtaw sangat laa..ni bukan untuk buat masak kari, ni untuk pakai kat kaki..haha

Tapi selalu orang buat letak kat jamban-jamban ja natang ni..haha Time aku sekolah rendah dulu kalau xda terompah dalam tandas memang xsah..baik tandas gegirl mahupun boboy..alalala boboy pakai terompah..comey kan? hikhik *tetiba gelak ngengada..Bukan apa time sekolah rendah dulu diharamkan pakai kasut sekolah masok dalam tandas sebab takot kotoq lantai tandas tuh..Huh abeh apakah fungsi makcik tukang kebun ? Bukan ka kerja dia untuk cuci tandas jugak..grrr!

Dulu kalau p tandas ngan kengkawan aku sekali p angkut geng 4 5 orang..tapi waktu rehat ja laa~ waktu cikgu ngajaq memang aku xpenah p tandas..Heran gak pundi kencing aku takda lak nak wat hal time ada class..hewhew..mungkin faktor kawasan tandas tu yang agak menyeramkan kot..ouh atas bukit kat belakang bangunan sekola..kalau p sensorang pakai dak dah laa aku..Time tengah ada class memang akan rasa sunyi kalau kat tandas tu..rasa macam diperhatikan oleh sesuatu..Errkk! >,<


Kalau dah sampai tandas ramai-ramai pakat bukak kasut sekolah yang comel dan gebu dek kapoq..Ya la budak pompan mana lasak kasut pon putih gebu ala-2 mak temah bedak sejuk gitu..haha Time tu boleh la tengok macam-macam brand kasut ada, sparko..spark, twinkle2 jadah apa tataw..haha Ouh comelnya..kasut aku sorang ja hitam melegam T_T kenapakah?? Sebab aku pengawas~harharhar Lepas tu pakat ramai-ramai berebut nak pakai terompah yang comel-comel ja..Yang besaq-2 gedabak belagak xmau pakai..kekadang kalau yang ada corak bunga-bunga tu cepat-cepat chop dulu..alahaii~

Nak dijadikan cerita satu hari time rehat aku p tandas ngan kawan aku,berdua ja taw..Yala berdua lebih baik..Lepas dah lepaskan hajat yang terpendam tetiba masa nak melangkah dari mangkuk tandas tu, PLUP!! 
 
oh tidak! terompah tu termasok dalam lubang jamban ! *err ok maaf bahasa yg sgt...ah pikiaq sendiri. cemana nak buat ni, cemana~pikiaq,pikiaq,pikiaq..dan aku cekalkan hati kuatkan semangat..terpaksa selup ambek..aku dah xpeduli busuk ka hapa janji perhimpunan minggu depan cikgu-2 tadak sebut terompah tersumbat dalam lubang tandas gegirl angkara siapa..? bakunya bahasa aku..haha member aku kat luaq dah terjerit-2  panggil nama aku, apa la minah ni buat lama sangat cakap nak buang ayaq kecik jaa mesti dia pikiaq centu lam ati..Woi apa ang xtaw ka aku tengah bersusah payah tertonggek-2 ambek terompah ni..harharhar Time tu stokin aku dah basah dek ayaq kat atas lantai tandas tu..Dem! geli aku..

Dan..setelah berjaya aku dapatkan terompah tu..keh3 =_=" cepat-cepat aku p basuh tangan..Tapi kan kan..sabun mana? Sabun ? Bukankah selalu "sabon di bilik mandi..saboonnnnnnnn~~" Ok ni tandas bukan bilik mandi..tapi jadah hapa makcik tukang cuci ni xletak sabun dekat sinki basuh tangan tu sedangkan bekas untuk letak sabun tu ada??! Mungkin sekola xcukup bajet agaknya time tu untuk beli sabun LUX yang zaman tu aku rasa baru 5 6 kupang seketoi..

Naseb dah lepas rehat, dah makan..kalau x rehat lagi aku dah memang nekad tamau makan dengan tangan yang xbersabun camtu..
 
Aku rasa sekarang terompah ni dah jadi barang yang patut letak kat muzium dah..haha suasah dah kan nak nampak..kalau ada pun mesti kat kedai apek-apek cina yang hanya juai barang-barang runcit kat pekan-pekan..tapi sekarang dah banyak terompah yang camni..
V
v
V


Agak-agak kalau letak kat tandas sekolah ada bebudak nak pakai?? Kalau pompan mungkin..kalau laki ! Oh xkuasa mak! :O haha mau pikiaq.. kbai. :)

✿THANX SUDI BACA.KOMENLA SEKALI✿

8 50Juta Kali:

Azlan Strider said...

wah..mana nak cri terompah macam tu skunk nie..kat KL payah nak cari..hehehe

Regards,
-Strider-

iQie said...

yeah entry yg best! aku suke..haha
btw, terompah mmg dah susah nak jumpe skrg dn aku xpenah pkai seumo hidup..hahahha

حاني رملي said...

@Azlan Hasan sini pn susah jgk nk nmpak..hehe

حاني رملي said...

@iQie ang elok pkai terompah yg bwh skali tu..hahah

iAmCekbolat said...

hahaha ..lawak ah.. eeee.. selop lam jmban !

p/s: kedai apek ada.. pkok sena ada kn?

حاني رملي said...

@CekbOlat-bOlat haha terpksa selup utk keselesaan sejagat nk mlepas nnt..haha

*Xtaw la bolat..maybe kot..dah lama gila ta tngok~ heheh

wawa said...

HAHA kaka2..klakar lha =D wawa nk terompah laz skali 2..hihi

حاني رملي said...

haa ambek-2~ heehe

Daisypath Anniversary tickers